2013. április 20., szombat

A karosszéira munkák, a fényezés és a világítás...

Hellosztok!


Ebben a bejegyzés sorozatban, amely előtt hagytam egy kis hatásszünetet, a kocsival való terveimet fogom leírni. Minden egyes bejegyzésben egy vagy két részt fogok leírni, mert egyszerre sok lenne.Szó lesz arról, hogy mit akarok átalakítani rajta és hogy mi a konkrét célom az egésszel, amellett, hogy egy szép és igényes autó tulajdonos legyek.

A karosszéria


Ebben a témában nem sokat kell írjak. A gyári karosszérián nem sok fog változni. Ugye a sérülések "meggyógyítása" és a rozsda teljes mértékű eltávolítása az első munka. amit meg kell csinálni. A díszlécek, emblémák eltűntetése is ekkor fog megtörténi. Az első és hátsó lökhárítót akarom még lecserélni a ködlámpás verzióra. A morcosításon gondolkoztam, hogy legyen-e vagy sem, de végül elvetettem, ez lehet a későbbiekben az új motor beépítésével változni fog. Kap még Grufti egy diszkrét felső légterelőt és itt ki is merült egyenlőre a karosszéria munkákkal kapcsolatos tervek tárháza. Ja, és nem tudtam eldönteni ezt hova írjam, de az ablakok körbe sötétítve lesznek és ugye az FFK-s matricának is kell helyet keresnem...:D

A fényezés



Az első dolog, ami szúrta a szemem, amikor megláttam Gruftit, az okádék színe volt. Nem keretlek, nagyon ronda a színe szegénykémnek. Először, csak az elképzelés szintjén arra gondoltam, hogy megcsinálom rat stílusúra az egészet. A Grufti név is innen jött, ami kriptaszökevényt jelent(azóta meg rajta ragadt). Ahhoz tökéletes lett volna ez a szín, a legtöbb részét úgyis rozsda borította volna, de az asszony erős ellenkezése miatt lemondtam a rozsdakupacos projektről (de ami késik nem múlik, ugyanis kinéztem már egy másik escortot is). Őszintén a fényezésen, pontosabban a színen törtem a legtöbbet a fejemet. Mivel Timi (ő az asszony) grafikus szakra járt és elég jól kezeli a fotóboltot,  minden színt direkt a kocsin meg tudtam tekinteni. Volt elég sok verzió is, két részes fényezés(díszléc vonaláig alulról piros, fent fehér és a tető+oszlopok feketék a maradék fehér), teljesen matt piros, fekete, matt fekete...De a nyerő számomra a "autnum snow" fantázia névre keresztelt szín és fényezés lesz az igazi. Ez kicsit piszkos fehér hatású és ha ráesik a fény szolídan csillog mint a hó télen. Mint már írtam, minden márkajelzést, díszlécet el akarok tüntetni róla, de mivel ez mégis csak egy Ford és ezt tudtani is kell, fehérre fényezet Ford feliratott kap majd a hűtőrács szélére ferdén, de ez még képlékeny.

A motor teret is ki akarom pucolni és fekete fényezést fog kapni az egész. Az elején szilárd elhatározásom volt, hogy Stickerbomb kerül az autóra, ehhez jött volna kapóra a rat stílus is. Hát a Stickerbombázásos mániámat itt fogom kiélni...ugyanis a motorháztető alját, a motortér keretét, a gátlók tetejét és a biztosíték dobozt teljesen bematricázom, a Timi által legyártott Stickerbombával (amely kizárólag fordos és az autóra jellmező motívumokat tartalmazz, semmi jdm...).

A világítás



Erdeti terv az volt,  hogy projektoros lámpákat építek bele, én magam. Ugye ehhez kell az egy pár projektor és egy síküveges lámpabúra. Mivel Gruftihoz csak "tuning" síküveges búrát találtam, gondoltam kicsiszolom a barázdákat a lámpabúrákból és akkor megkapom a síküveges lámpabúrát olcsó pénzért. Hát igen itt el is követtem volna az első hibámat, ha RyAn fórumtárs nem szól, hogy bizza az nem megy ilyen egyszerűen. Ugyanis itt Németországban ahhoz is E-vizsgaszám kell lassan, hogy finghass egy egészségeset. Ha én ezt így házilag megbarkácsoltam volna, bizony a rendőr bácsi csúnyán nézett volna és nekem se a mámoros szó jutott volna eszembe a csekk befizetésekor vagy a forgalmi elvételkor. Így marad a sima tuning síküveges búra szigorúan angel eyes és fekete változatban. Azon még mindig gondolkozok, hogy ha az e-vizsgaszámmal rendelkező síküveges lámpabúrába rakok projektoros lámpákat akkor mi van? A lámpákat mégiscsak valahogy egyedivé kell tenni...Ekkora jött kapóra a tuningmagazine.de április/május-i száma. Ebben van egy Seat Arosa, aminek az első lámpáinak a belső fekete részét, fekete-fehér matricákkal bevonták. Egyből tudtam, hogy ilyen megoldással fogom megoldani az első lámpák "snasszságát".
Ha sikerül olcsón egy ködlámpás első lökhárítóra szert tennem, akkor a ködlámpák helyére szeretnék utazófény led sort tenni.
A hátsó lámpáknál nem gondolkodtam sokat. Besötétített lámpa búra azt jó napot.
Az indexek is be lesznek sötétítve.


A következő bejegyzésben a hifiről és annak beépítéséről fogok írni.

Köszönöm a Ford Fiesta Klub fórumának tagjainak támogatását és segítségét.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése