2013. április 16., kedd

Gumizás, felnizés

Üdv ismét!

Mint azt az első bejegyzésben írtam, a gyári acél felni és a rajta lévő már csak erős túlzással nevezhető gumikat a legelőbb le kellett cserélnem. A felnit majdnem teljesen megzabálta a rozsda és a jobb első gumi szál szakadás gyanús volt. Gondolkodtam, hogy most vegyek-e drágábbat vagy egy átmeneti is megteszi, amíg körvonalazódnak a tervek. Az utóbbi megoldás mellett döntöttem, ugyanis elgondolásom szerint a végleges felnit egyszerűbb kiválasztani, ha már nagy vonalakban meg van az elérni kívánt végső kép a kocsiról.

Így hát neki is álltam kutatni az a ebayen felni+gumi garnitúra iránt. A későbbiekben is biztos nagyon sok dolgot fogok az előbb említett aukciós oldalon venni, mert hihetetlenül olcsón lehet "gyöngyszemekre" akadni. Először gyári acélt akartam venni, de mivel az egyik eladó, akinek megnyertem az aukcióját visszalépett, tovább kerestem. Ekkora akadtam rá a mostani felnimre, ami amellett, hogy olcsó volt, elég pofás darab. 13 zollos-at vettem, nagyobbat majd ráérek a későbbi, nem átmeneti felniből venni. A felnit 80%-os Continental ecocontact, 175/65 R13 80T méretű gumikkal adták el mindössze 15e Ft-ért. A legjobb az egészben az volt, hogy szinte a szomszédban lakott a srác, akitől megvettem. A srác mellesleg szerintem valamilyen gyűjtő lehet, mert a garázsában vagy 10-20 garnitúra gyári felni volt (toyota,bmw,skoda). A felnit épp egy MK IV-es Fiestáról szedte le. Ellenőrzés és miután mindent rendben találtam, kis is fizettem. Édesapám ekkora már hivatalos kísérőmmé és segítőmmé avanzsált és szinte biztos vagyok benne, hogy nem is fog tágítani az átalakítás végéig.

Egészen idáig minden egyszerűen ment...de hát Murphy törvénye alapján semmi sem mehet bökkenőmentesen...A régi kerekek leszedésnél vért izzadtam, mert a csavarok szépen be voltak rohadva. De a nyers erő és az új kerékkulcs megtette a hatását és megadta magát. A következő alakomra már inkább új anyákat veszek és a csavarokat is megtisztítom a rozsdától.

A végeredmény számomra meglepően nagy változást hozott. Édesapám, aki egy Opel Astra G-t birtokol, talán még jobban meglepődött, hogy egy felni mennyit dob az autó kinézetén. Kíváncsi leszek mit fog szólni, ha majd a normális felnivel meglátja...:D

Zárásként egy kép a kocsiról felnivel és magáról a felniről.
Ezen a képen látszik a tróger javítási kísérlet a hátsó kerékjáratnál

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése