2013. április 17., szerda

A miértek bűvöletében...

Szép jó napot!


A mai irományom kicsit off szagú lesz, mert nem a kocsi építéséről fog szólni, hanem egy kis "okoskodásról". A most leírt dolgok mind saját agyam szüleményei és nem szándékozok megbántani senkit se azzal, amit most le fogok írni. Akinek meg érzékeny a lelke az nem olvassa tovább.

Amint az első bejegyzésben is írtam, igen nagy fába vágtam a fejszém, amikor a Fiesta átszabása mellett döntöttem. A legnagyobb gátló tényező nekem mint kezdőnek, hogy nem tudok kihez fordulni segítségért. Ma NEM LÉTEZIK magyar, aktív, Fiestával foglalkozó klub, se fórum. Focus klub van az igaz, de az mégse Fiestával foglalkozik ugye... Ami volt az megszűnt (www.fiestakulb.hu), pedig ők még a 2012-es Ford majálison is szép számmal megjelentek. De ez még semmi...ma jött az igazi vismajor. A mai naptól szünetel a Ford Majálist is szervező Ford-klub (www.ford-klub.hu). Ilyenkor gondolkodik el az ember, hogy mit csinálnak máshogy a VW konszernesek, mert hogy nekik nem kell külföldi fórumokon informálódni... A Volkswagenes fórumokon zajlik az élet, megy a boltolás, emellett minden évben számos, színvonalas találkozójuk van. Klubjaik is szép tag létszámmal működnek és nem mellesleg szervezetten járnak ki a Wörthersee-re is.

Ugyanis a VW konszern autóinak csak Magyarországon több találkozója van mint a Fordnak egész Európában. Idén már nem rendezik meg a Ford am See-t sem Németországban, amely mini Wörthersee akart lenni csak Fordokkal. Már Angliáig kell utazunk, ha tényleg valami nagyot, színvonalasat akarunk látni kizárólag Fordokkal. Ezek fényében nagy általánosságban elmondható, hogy kihalóban vannak a szigorúan vett márka találkozók (sajnos legfőképp a Fordoké)...kivéve persze a VW konszernét. Erre a legjobb példa a Wörthersee-nél található GTI találkozó, ahol eredetileg csak a VW konszern autóinak találkozója volt megrendezve, de a tavalyin már Opelekről is lőttek képeket. Több ezer VW, Seat, Skoda és Audi cirkál az tő körüli utakon a találkozó előtt,alatt, után. Ez a "szuper négyes" kiegészült a BMW-kel és Porsche-kel. Hihetetlen nagy rendezvény bődületes vonzerővel. Ismerek olyan srácot, aki csak azért vett VW-t, hogy kijárhasson a Wörthi-re.

Nem elhanyagolható az a tény sem, hogy a nevesebb találkozókon, mint például a Tuning World Bodensee, 10-ből 6 autó a konszernben lévő márkákhoz tartozik. A maradéknak a 75%-án osztoznak a BMW-k, Mercik és a japán vasak. Az így megmaradt 25% a többié, ami valljuk be igen csak csekély. A tuningmagazine.de számaiban is elsöprő túlerőben vannak a szuper négyes tagjai. Az aktuálisban példaként a bemutatott 7 autóból 4 a Szuper Négyesbe tartozik.

A német autók e mértékű térhódítása az autós találkozók területén, az erős nemzeti hova tartozás érzésből ered. A németeknél volt nagy szokás már a régi időkben is autóstalálkozókat tartani és mi lenne annál menőbb ha valaki német autóval gurul? Szinte minden trend először az ő autójukon jelent meg Európában, példaként amcsiból a rat és a clean is. A gewinde is honnan máshonnan eredhetne? Egy szó mint száz, a trendeket ők alakították ki itt Európában és a többi nemzet tuning közösségei ezeket átveszi, persze az azokhoz passzoló német gépekkel.
A másik oldalon ott vannak a japánok, de bárhogy is nézzük az ő általuk felépített trendek (hellaflush, jdm,) inkább a gépek végletekig való kihasználására valók és nem kiállításra (egy szóval se mondom, hogy nem gyönyörűek az ilyen stílusban épült vasak). Egyszerű hasonlatként Overdose sem a lovasbemutatókra és szépségversenyekre való, attól függetlenül, hogy csodálatos állat.

Persze vannak előnye is annak, ha az ember egy a tuning világban ritkább vasat választ a műtétekhez. Könnyebb egyedit alkotni és kimagaslót. Csinálsz egy rat stílusú 2-es Golfot, amiből van már 400000000000 db és kb még a kisebb találkozókon is van belőle 4-5db. Ezzel ellentétben csinálsz egy rat stílusú Escortot vagy épp Fiestát és garantáltan nem találkozol hasonlóval.


Azt hiszem ennyi okoskodás elég is volt mára, jó volt kiírni ezt magamból. Úgyis lesz olyan, aki szerint baromság az egész úgy, ahogy van...



Update: Ma találtam rá a fordfiestaklub.hu fórumára. Aktívnak tűnik és ami a legfontosabb, hogy végre igényesen átalakított Fiestákról olvashatok.:P Bele is vettem magam a fórumozásba, mert kérdésem az van...végtelen.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése