2013. június 24., hétfő

Minden jóban van valami rossz...

Hello!


A cím mindent elárul a jelenlegi helyzetemről. Az utóbbi időben nem nagyon volt időm írni, a kocsival se foglalkoztam szinte semmit. Most vagyok túl egy költözésen, ami igencsak felemésztette az anyagi keretem, így még is csak maradok a Gruftis projektnél, mert most  nincs meg a kellő pénz mennyiség a következőre. Igazából nem csak emiatt térek vissza a sárga szappantartómhoz...
Itt kint találtam egy közösséget, egy fórumot, akik elég aktívan foglalkoznak az MKIV-es Fiestákkal is. Emellett itt évente több nagyobb rendezvény is folyik több száz kocsival. Elég csak egy Elbtal treffent említeni, ahol több száz, igényesen megépített Ford találkozik évente. Ami meglepő, hogy elég sok a Fiesta is köztük.

Az újrakezdéshez új tervek is dukálnak, így teljesen megváltozott a kocsi elképzelt, végleges   kinézete. A folyamat ami a tervek megváltozáshoz vezetett elég bolondos és vicces. Az első lépés talán az volt, hogy a photowheel.hu-n olvastam a cikket, amiben egy magyar kék E36 BMW-t összehasonlítanak egy svéd NATO zöld E36-ossal. Az utóbbi szín annyira beleégett a retinámba, hogy azonnal tudtam, hogy ez kell nekem. Jó meg van a szín, de ez így snassz, kell valami, amitől tényleg besza-behu lesz a kocsi. Most még azon gondolkozok, hogy a lökhárítók maradjanak-e így sima, gyári, műanyagosak vagy azok is legyen  lefújva. Szerintem maradnak műanyagok egyenlőre és majd meglátom.
Épp a neten lógtam, amikor az egyik felnikkel foglalkozó oldalon beugrott egy flash hirdetés és megmutatta a számomra a felnik királyát, amitől majdnem abban a szent pillanatban orrvérzős, elájulós orgazmusom lett...Ez a felni pedig a 3SDM gyártó 0.05 nevű darabja. Na ezt már olyan május vége felé kinéztem és mondtam is Moretti kollégának, hogy meg vannak min fog gurulni a kocsi. Kicsit elszomorított, amikor a Ford Majálison készült képeken, megláttam a felnit egy fekete Escorton. De semmi gáz én úgyis matt feketében képzeltem el a felnit, mert az illik bele legjobban az eltervezett képbe. Íme egy kép róla:



Meg van a szín, meg van a felni, de ez még mindig egyszerű, "szokványos", kéne valami olyat dobni, ami tényleg egyedivé teszi a kocsit. A megvilágosodás egy háborús film nézése közben jött. Eszembe jutott, hogy az amerikai hadseregnek a II. világháborúban a Ford gyártotta a Jeepeket. Illetve a Ford adta a Ford GPW-t és a Willys a Willys MB-t, de lényegében a két jármű ugyanaz. Bővebben itt lehet utána olvasni a Ford és a Willys történetét (angol nyelvű link): http://en.wikipedia.org/wiki/Willys_MB . Ekkor ugrott be, ha már úgyis nato zöld a kiválasztott szín, akkor miért ne matricázzam rá az akkori Jeepeken található jelzéseket. Kerestem és nem találtam ilyen átépítésről, stílusról sem képeket, sem pedig bejegyzéseket. Gondoltam, igen meg van, ami kell, ettől lesz a kocsi igazán egyedi.
A következő gondolataim már a belső tér kialakításáról szóltak. Mindenképp bőr kell, de nem a sima fekete színűt akartam, hanem az inkább mély barna bakancs színt. Az ülések, az ajtókárpitok is ezzel a színnel lesznek megoldva.
Az eredeti tervből csak egy-két dolog maradt meg. Az erősebb motorról majd egy puma 1,7-es motorja fog gondoskodni, ezt még később turbósítani szeretném. Az erősebb motorhoz új kipufogó rendszer is dukál. Ez se a szokványos megoldás lesz, ugyanis az alábbi képen látható megoldással akarom a távozó gázokat a légkörbe lőni.

Emellett a fék rendszer is megerősítésre kerül. Továbbá pár apróságot is beterveztem mint egy szett Hella ködlámpát és egy tetőcsomagtartót.
Na ennyit a tervekről. A kocsi jelenleg nem életképes vagyis inkább csökkent képességű, ugyanis fulladozik. Sajnos emiatt még a másik háznál pihen, mert nem kockáztattam meg vele az utazást. Most kap majd új gyertyákat és új vezérműszíjat. Emellett vettem neki egy erősebb generátort és új akkumulátort. A következő időszakban szépen lassan elemenként fogom a kocsit felépíteni, ugyanis egyszerre nagyon sok pénz lenne ez így.

Na megyek is, megrendelem a felniket. :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése